Բացել լրահոսը Փակել լրահոսը
A A

ՊԵԿ պարզաբանումը «Առինջ մոլ»-ի գործունեության վերաբերյալ

Պաշտոնական
pek-1

Առևտրի իրականացման վայրերում գործող տնտեսավարող սուբյեկտների նկատմամբ ՀՀ ԿԱ պետական եկամուտների կոմիտեի հսկողական միջոցառումները հատկապես վերջին օրերին շահարկվում են ներկայացուցիչների որոշ խմբերի կողմից, որոնք փորձում են, թաքնվելով սոցիալական և մի շարք այլ խնդիրների հետևում, խույս տալ հարկային պարտավորությունների պատշաճ կատարման գործառույթից` ապավինելով բողոքի զանգվածային դրսևորումներին: Շուրջ մեկ տարի ընթացող բացատրական և նախազգուշական լայնածավալ միջոցառումներից հետո, չարձանագրելով տոնավաճառներում գործող տնտեսվարողների հարկային վարքագծի բարելավման էական միտումներ, 2017 թվականի նոյեմբերից միայն կոմիտեն տոնավաճառներում նախաձեռնեց հսկողական միջոցառումներ, մինչդեռ վերջիններիս գործունեության վերաբերյալ կատարված վերլուծական աշխատանքների արդյունքում արձանագրված տվյալները չափազանց խոսուն էին: Մասնավորապես` առևտրի իրականացման վայրերի կազմակերպիչների գործունեությունն ուսումնասիրելու համար կոմիտեում բացվել է 196 հանձնարարագիր (ցանկը կցվում է), որից ընդամենը 31-ը` «ՖԻՐՄԱ ՆՅՈՒ» ՍՊԸ-ում («Առինջ մոլ»): Պարզվել է, որ բողոքի զանգվածային ակտիվ հակվածությամբ աչքի ընկնող ընկերությունը («Առինջ մոլ»), ունենալով, ի դեպ, ամենաշատ հարկ վճարողների քանակը, համանման այլ սուբյեկտներից էականորեն ցածր ֆիսկալ հասույթ է արձանագրել 2017թ. հունվար-հոկտեմբեր ամիսների ընթացքում: Մասնավորապես՝ եթե «Փեթակ» տոնավաճառում գործունեություն իրականացնող 345 հարկ վճարող նշված ժամանակահատվածում ունեցել է շուրջ 4 մլրդ դրամի շրջանառություն, «Սուրմալու» տոնավաճառի 361 հարկ վճարող՝ ավելի քան 4.5 մլրդ դրամի շրջանառություն, ապա «Առինջ մոլում» գրեթե կրկնակի մեծ քանակով գործող 748 հարկ վճարողները ցույց են տվել ընդամենը մոտ 2.9 մլրդ դրամի շրջանառություն: Ի դեպ, «Փեթակ», «Սուրմալու» և առևտրի կազմակերպման ևս 22 այլ վայրերում գործունեություն իրականացնող հարկ վճարողները պետական եկամուտների կոմիտեի հետ համապատասխան աշխատանքի արդյունքում վերանայել են ցուցանիշները, իսկ «ՖԻՐՄԱ ՆՅՈՒ» ՍՊԸ-ն («Առինջ մոլ») ցանկացած՝ անգամ հարցը քաղաքականացնելու գնով ջանք չի խնայում՝ խուսափելու հարկերը ողջ ծավալով հայտարարագրելուց և վճարելուց: Մինչդեռ ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ-ի կողմից հարկ վճարողներին, այդ թվում՝ առևտրականներին ներկայացվող պահանջները նոր չեն և սահմանված են ՀՀ օրենքներով:  ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ-ը, լինելով ապաքաղաքական մարմին, կարծում է, որ սոցիալական, քաղաքական կամ որևէ այլ պատճառաբանությամբ հարկ չվճարող և դրա հաշվին օգուտ ստացող յուրաքանչյուր ոք ընդամենը շարքային օրինախախտ է, իսկ, այսպես կոչված՝ «մեղմ վարչարարությունը» կարող է և պետք է վերաբերի բացառապես օրինապահ հարկ վճարողներին: Հարկերից խուսափելու ցանկացած դրսևորում, անկախ հարկ վճարողի բնույթից, պետք է կանխվի. բոլոր այն դեպքերում, երբ առկա է հարկ չվճարելու ռիսկ, ՊԵԿ-ը պարտավոր է արձագանքել: Հետևաբար, այն հարկ վճարողները, որոնք  խախտում են ՀՀ հարկային օրենսդրությունը, ՊԵԿ-ի կողմից դիտարկվում են որպես ռիսկային, և վերջիններիս նկատմամբ, «Ստուգումների մասին» ՀՀ օրենքի համաձայն, հարկային տեսչություններն իրականացնում են հսկողական միջոցառումներ: Միաժամանակ համապատասխան օրենքի համաձայն` պետական եկամուտների կոմիտեն իրավասու է իրականացնել օպերատիվ-հետախուզական միջոցառումներ՝ օպերատիվ հարցում, օպերատիվ տեղեկությունների ձեռքբերում, համեմատական հետազոտումների նմուշների հավաքում, հսկիչ գնում, վերահսկելի մատակարարում և գնում, իրերի և փաստաթղթերի հետազոտում, արտաքին դիտում, շենքերի, կառույցների, տեղանքի, շինությունների և տրանսպորտային միջոցների հետազոտում, օպերատիվ ներդրում և օպերատիվ փորձարարություն: Երբ 748 տնտեսվարող ունեցող տոնավաճառն ընդամենը 338 աշխատող է հայտարարագրում, այդպիսով փաստելով, որ մի կառույցում 0.4 մարդ է աշխատում, ինչպե՞ս կարող է իրեն թույլ տալ պետական մարմնի հասցեին մեղադրանքներ հնչեցնել՝ խոշոր բիզնեսի փոխարեն փոքր և միջին բիզնեսի նկատմամբ կոշտ վարչարարություն և չհարկվող շրջանառության դեմ կողմնակալ պայքար իրականացնելու մասին: Այդ պարզունակ մեղադրանքներին լավագույնս հակադրվում են ընթացիկ տարվա հունվար-սեպտեմբեր ժամանակահատվածում Հայաստանի 1000 խոշոր հարկատուների արձանագրած ցուցանիշները, որոնք, ի դեպ, հրապարակային են: Պետական եկամուտների կոմիտեն նշված պարզաբանմանը կից անհրաժեշտ է համարում հրապարակել նաև առևտրի կազմակերպման վայրերի գործունեության վերաբերյալ որոշ ցուցանիշներ և առաջարկում է զանգվածային լրատվության միջոցներին, ինչպես նաև հասարակությանն առհասարակ, սեփական վերլուծությամբ հետևություններ կատարել վերջին օրերին այդքան աղմուկ բարձրացրած բազմաչարչար խնդրի կապակցությամբ:    

Հ/Հ Առևտրի իրականացման վայրի  կազմակերպչի անվանում Բացված  հանձնարարագրեր  
 
Ընդամենը Արձանագրված խախտումներ Այդ թվում՝ ավարտված  
           
1 ԵՐԵՎԱՆԻ ՊԱՀԱԾՈՆԵՐԻ ԳՈՐԾԱՐԱՆ ՓԲԸ    /ՍՈՒՐՄԱԼՈՒ/ 29 14 4  
2 «ՓԵԹԱԿ ՍՊԸ    /ՓԵԹԱԿ/ 19 8 8  
3 «ՖԻՐՄԱ ՆՅՈՒ ՍՊԸ    /ԱՌԻՆՋ ՄՈԼ/ 31 8 5  
4 «ՏԱՇԻՐ ԻՆՎԵՍՏ ԳՐՈՒՊ ՓԲԸ  /ՏԱՇԻՐ/ 17 7 6  
5 ՆԱՐԵԿ ՍՊԸ   /ՌՈՍԻԱ ՄՈԼ/ 15 7 4  
6 «ՇԻՆԹՐԵՅԴ ՍՊԸ    /ԳՆՈՒՆԻ ՇՈՒԿԱՅԻ ՇԻՆԱՆՅՈՒԹ/ 29 6 1  
7 ՇԻՆ-ՏԱՎՐ ՍՊԸ  /ԵՐևԱՆ ՄՈԼ/ 10 4 1  
8 «ԱԼԵՔՍ ՀՈԼԴԻՆԳ ՍՊԸ /ԵՐևԱՆ ՍԻԹԻ/ 12 3 2  
9 «ՌԱՖԱՅԵԼ-ՏԱԹԵՎ ՍՊԸ    /ԲԱՆԳԼԱԴԵՇԻ ՇՈՒԿԱ/ 10      
10 «ԴԱԼՄԱ ԻՆՎԵՍՏ ՍՊԸ        /ԴԱԼՄԱ ՄՈԼ/ 4 2 2  
11 ԵՌԱՆԿՅՈՒՆԻ ԱՌԿԵՆՏ ՍՊԸ  /ԲԱՆՎՈՐԻ ԱՐՁԱՆԻ ՏԵՂՈՒՄ/ 1 1 1  
12 ՄԵԾ ՏՈՆԱՎԱՃԱՌ ՍՊԸ 3 1 1  
13 «ՀԱՆՔԱՇԱՐ ՍՊԸ 2 1    
14 ԵՐԵՎԱՆԻ ԹԻՎ 2 ՇՈՒԿԱ ՍՊԸ 1 1 1  
15 «ՌԱՖԻԿ ԳՐԻԳՈՐՅԱՆ ՍՊԸ 2 1 1  
16 «ԱՆՈՒՇ  ՏՐԻԿՈՏԱԺԻ ԱՐՏԱԴՐԱԿԱՆ ՄԻԱՎ. ՍՊԸ 1 1 1  
17 ԳՆՈՒՆԻ ՍՊԸ /ԳՆՈՒՆԻ ՇՈՒԿԱ/ 1      
18 ԳԼԱՍ ԳՐՈՒՊ ՍՊԸ 1      
19 «ԱՊՍԻԴԱ ՍՊԸ 1      
20 «ՎԱՂԱՐՇ ԵՎ ՈՐԴԻՆԵՐ ԿՈՆՑԵՌՆ» ՍՊԸ   /ՈՍԿՈՒ ՇՈՒԿԱ/ 2      
21 ՍՈՒՐ ԱՐԹՈՒՐ ՍՊԸ 1      
22 ԵՐԵՎԱՆԻ ԹԻՎ 1 ՇՈՒԿԱ ՍՊԸ 1      
23 ՀԱՅՓՈՍՏ ՓԲԸ 1      
24 «ԱՐԱՔՍ  ԷԼԻՏ ԱՌԵՎՏՐԻ  ԿԵՆՏՐՈՆ ՍՊԸ 1      
25 ԼԱՐԻՍԱ ԴԱԲԱՂՅԱՆ ԱՁ 1      
  Ընդամենը 196 65 38  
  ՀՀ ԿԱ ՊԵԿ տեղեկատվության և հասարակայնության հետ կապերի բաժին